Ogłoszenie

Zwiń
No announcement yet.

Schemat/opis/kolory przewodów wiązki świateł tylnych

Zwiń
X
 
  • Filtr
  • Czas
  • Pokaż
Wyczyść wszystko
new posts

  • Schemat/opis/kolory przewodów wiązki świateł tylnych

    Dokładnie :wink:
    To chyba jedna z bardziej zbędnych rzeczy w aucie

  • #2
    Schemat/opis/kolory przewodów wiązki świateł tylnych

    Witam
    Czy ktoś może poratować rozpiską kolorów przewodów w wiązce świateł tylnych octavia II tour kombi (silnik 1,6 8V)-potrzebuję do podpięcia uniwersalnego modułu haka.
    Pozdrawiam

    Komentarz


    • #3
      Witam.
      Pierwsza sprawa - w O2 nie występował silnik AEH. Zmień opis [do wyboru masz BGU, BSE, BSF, CCSA, BLF (FSI)] - sprawdź na wlepce w bagażniku.

      Opis dla O2 przed liftem. Raczej nie powinno być zmian, ale kto ma nowszy soft niech sprawdzi dla TOUR-a

      Poniżej lampa lewa

      pozycja- GR/LI [pin 10] wtyczka brązowa
      pozycja + stop - WS/SW [pin 2] wtyczka brązowa
      pozycja + przeciwmgielne- BL/WS [pin 4] wtyczka czarna
      wsteczny - SW/BL [pin 12] wtyczka brązowa
      kierunkowskaz- SW/WS [pin 11] wtyczka brązowa

      i prawa

      pozycja- GR/GE [pin 10] wtyczka czarna
      pozycja + stop - WS/BL [pin 2] wtyczka czarna
      pozycja + przeciwmgielne- BL/GE [pin 4] wtyczka brazowa
      wsteczny - SW/GE [pin 12] wtyczka czarna
      kierunkowskaz- GN/BL [pin 11] wtyczka czarna

      ws - biały
      sw - czarny
      gr - szary
      li - liliowy
      bl - niebieski
      ge - żółty
      gn - zielony

      Komentarz


      • #4
        Kolega Nedar podał położenie przewodów w kostkach sterownika instalacji elektrycznej który znajduje się nad nogami kierowcy. Więc pomogą Ci tylko kolory przewodów. Nie patrz na numery i kolory kostek, w lampach są tylko dwie i to czarne kostki.

        Pozdrawiam MArcin
        Skoda... Hmmm... No jak się niema co się lubi, to się lubi co się ma...

        Komentarz


        • #5
          @Nedar- dzięki -mam wszystko czego potrzebuję!

          @ Kicer- w każdej z lamp jest kostka główna +po 2 dodatkowe do świateł pozycyjnych. Wiem, że muszę się kierować tylko i wyłącznie kolorami przewodów -to mi w zupełności wystarczy. Dzięki za pomoc.

          Komentarz


          • #6
            szpila, uniwersalny moduł haka to słaby temat do O2
            żarówki lapm tylnych masz sterowane PWM - jak zachowają się żarówki przyczepy?
            do tego monitorowanie żarówek może zgłaszać błędy zwarcia, jak zrównoleglisz żarówki

            O2 to nie łada, czy polonez, żeby się w zasilania żarówek chamsko wpinać
            ->Usługi elektroniki/małej mechaniki VAG, usługi IT
            ->Superb 2FL CFGB DSG 4x4 Platinum+
            poprzednie modele:
            ->O2FL CFHC DSG Elegance+ 2016-2020
            ->O2 BKC+ARL 4x4 Adventure+ 2010-2016
            O1FL ASV Ambiente Ice 2003-2010 VW Golf 3 AAZ Classic 2000-2003

            Komentarz


            • #7
              Wiem, że o2 to nie łada, ale rozwiązanie oryginalne stawia pod znakiem zapytania sens całej inwestycji (taniej kupić poloneza trucka...). Moduł jest dedykowany do takiego zasilania żarówek i instalacji z CAN. Działa na zasadzie listwy przekaźników i ma swoje odrębne od świateł zasilanie -w paru samochodach widziałem jak to działa i działało pomimo canów i innych cudów wianków... Dzięki zastosowaniu kawałka elektroniki nie podlączasz żarówek równolegle a wyciągasz tylko z wiązki sygnał sterujący, którego elektronika używa do sterowania przekaźnikami świateł przyczepy. Gdybyś zobaczył jak cienkie są te przewody podpinane do wiązki, to zrozumiałbyś, że nimi nie ma prawa popłynąć prąd zdatny do zasilenia jakiejkolwiek żarówki.

              Komentarz


              • #8
                Zamieszczone przez szpila
                rozwiązanie oryginalne stawia pod znakiem zapytania sens całej inwestycji
                dlaczego?
                sterownik haka to 50-100zł, a wiązki i tak musisz jakieś mieć/zrobić
                a gdzie automatyka czujników parkowania, świateł wstecznych i przeciwmgłowych, stabilizacja auta po podłączeniu przyczepy?
                no ale jak jakiś drut na przekaźnikach ma być lepszy, to Twój wybór
                ->Usługi elektroniki/małej mechaniki VAG, usługi IT
                ->Superb 2FL CFGB DSG 4x4 Platinum+
                poprzednie modele:
                ->O2FL CFHC DSG Elegance+ 2016-2020
                ->O2 BKC+ARL 4x4 Adventure+ 2010-2016
                O1FL ASV Ambiente Ice 2003-2010 VW Golf 3 AAZ Classic 2000-2003

                Komentarz


                • #9
                  krzynol, No nie przesadzaj, thule produkuje i takie rozwiazania że można i wysterować wyłączanie czujników parkowania podczas podłączania przyczepy. A skoda to nie mercedes żeby miała w ESP system ogarniający "uciekającą" przyczepę.

                  Pozdrawiam MArcin
                  Skoda... Hmmm... No jak się niema co się lubi, to się lubi co się ma...

                  Komentarz


                  • #10
                    Zamieszczone przez Kicer
                    thule produkuje i takie rozwiazania że można i wysterować wyłączanie czujników parkowania podczas podłączania przyczepy
                    raczej nie jest to rozwiązanie na przekaźnikach, jak w/w

                    Zamieszczone przez Kicer
                    to nie mercedes żeby miała w ESP system ogarniający "uciekającą" przyczepę.
                    Jest w którymś sterowniku kodowanie zachowania auta z podłączoną przyczepą...
                    i nie jest to w mercedesie tylko w zwykłej octavii
                    ->Usługi elektroniki/małej mechaniki VAG, usługi IT
                    ->Superb 2FL CFGB DSG 4x4 Platinum+
                    poprzednie modele:
                    ->O2FL CFHC DSG Elegance+ 2016-2020
                    ->O2 BKC+ARL 4x4 Adventure+ 2010-2016
                    O1FL ASV Ambiente Ice 2003-2010 VW Golf 3 AAZ Classic 2000-2003

                    Komentarz


                    • #11
                      Zamieszczone przez krzynol
                      Zamieszczone przez szpila
                      rozwiązanie oryginalne stawia pod znakiem zapytania sens całej inwestycji
                      dlaczego?
                      sterownik haka to 50-100zł, a wiązki i tak musisz jakieś mieć/zrobić
                      a gdzie automatyka czujników parkowania, świateł wstecznych i przeciwmgłowych, stabilizacja auta po podłączeniu przyczepy?
                      no ale jak jakiś drut na przekaźnikach ma być lepszy, to Twój wybór
                      Kupiłem hak steinhofa ze sterownikiem i wiązką za 450 zeta komplet. ASO krzyknęło 3 k za hak i usługę. No i ten sterownik to nie jest drut na przekaźnikach. Automatyki czujników parkowania nie mam bo nie mam czujników. Światło wsteczne, przeciwmgłowe, stop, kierunki, pozycje są realizowane przez jeden moduł wykonawczy. Stabilizacji raczej w tym modelu nie posiadam (to jest tour, co prawda wziąłem wszystko z elektryki oprócz kurtyn, bo za kurtyny dostałem jakiś mega długi czas oczekiwania na auto, ale nie ma super wypasu jakiegoś). Spokojnie, moduł zadziała

                      Rozumiem Twoje zdanie na ten temat, bo sam nie cierpię druciarstwa w samochodzie-na forum mondeo nastukałem merytorycznie przez 6 lat ponad 10 000 postów pomagając ludziom i tępiąc druciarstwo. Pozdrawiam

                      Komentarz


                      • #12
                        krzynol, No wątpie że kolega szpila otwierał sterownik przyczepy i zaglądał co jest w środku. Bo na samych przekaźnikach słyszałem to działać nie chce... No i jak mówisz nie podłączy się światała przeciwmgielnego bo jest sterowane sygnałem modulowanym.

                        Szczerze to montowałem kilka razy w octaviach i w yeti (a to to samo co octawia tylko ma przygotowanie do haka) i nie pamiętam aby było coś tam wspominane o konieczności kodowania tego. Dla tego nie będę się tu spierał. Ale to przeca szczegóły. Nie każdy sterownik tą funkcje posiada jak Sam wspomniałeś.
                        Skoda... Hmmm... No jak się niema co się lubi, to się lubi co się ma...

                        Komentarz


                        • #13
                          Zamieszczone przez Kicer
                          krzynol, No wątpie że kolega szpila otwierał sterownik przyczepy i zaglądał co jest w środku. Bo na samych przekaźnikach słyszałem to działać nie chce... No i jak mówisz nie podłączy się światała przeciwmgielnego bo jest sterowane sygnałem modulowanym.

                          Szczerze to montowałem kilka razy w octaviach i w yeti (a to to samo co octawia tylko ma przygotowanie do haka) i nie pamiętam aby było coś tam wspominane o konieczności kodowania tego. Dla tego nie będę się tu spierał. Ale to przeca szczegóły. Nie każdy sterownik tą funkcje posiada jak Sam wspomniałeś.
                          Na samych przekaźnikach to działać nie ma prawa. Otwierałem-sterowanie mikroprzekaźnikami i prostym układem. Obsługuje PWM . Domyślam się, że kolega jak profesjonalista preferuje droższe i markowe rozwiązania, natomiast ja preferuję takie które działają.

                          Poprosiłem o pomoc i ją otrzymałem. Nie róbmy bzdurnej flame war. EOT.

                          Pozdrawiam

                          Komentarz


                          • #14
                            Zamieszczone przez szpila
                            ASO krzyknęło 3 k za hak i usługę
                            porażka straszna z ASO jak zawsze
                            dlatego samemu taki sam ori można wstawić dużo taniej
                            ale tak jak mówię, co kto woli, dobra EOT ops:
                            ->Usługi elektroniki/małej mechaniki VAG, usługi IT
                            ->Superb 2FL CFGB DSG 4x4 Platinum+
                            poprzednie modele:
                            ->O2FL CFHC DSG Elegance+ 2016-2020
                            ->O2 BKC+ARL 4x4 Adventure+ 2010-2016
                            O1FL ASV Ambiente Ice 2003-2010 VW Golf 3 AAZ Classic 2000-2003

                            Komentarz


                            • #15
                              Panowie, nowy zestaw haka full kpl to 1300-1400 zł. Montaz z tym zestawem i schematem ode mnie to dobre 4h roboty na spokojnie.

                              Sztukujac taki zestaw z allegro, pozniej dorabiajac wiazke to jakies 100 zl za wtyczersy/50-150 za moduł/ i kolo 150 za belke i chyba 26 za sruby w ASO.( czasem idzie dostac za frykasa od goscia od ktorego bierzemy belke ).

                              Ja bym nie szedł w "dedykowane" rozwiazania, tylko OEM.
                              Była Octavia I FL Kombi 1.9 TDI AGR
                              Była Octavia II Kombi MR06 2.0 TDI DSG
                              ByłąOctavia II Kombi FL MR06@2013 2.0 TFSI DSG 4x4

                              TELEFONUJEMY DO MNIE PO GODZ 16.59!


                              Komentarz


                              • #16
                                @misiek wro- ja rozumiem, że niektórzy użyszkodnicy są troszkę mniej zaawansowani pod kątem samodzielnych napraw niż ja (bo otrzaskałem się na mondeo), ale błagam Cię nie wprowadzaj ludzi w błąd. Cały kompletny zestaw "dedykowany" czyli nie oryginał - kosztuje 450 złotych z wysyłką-hak steinhofa i moduł unikit2. Wszystkie śruby i inne "dynksy" są w komplecie. Nie jest to oryginał, ale OEM jak widzisz wychodzi ponad 3 -krotnie drożej i to załatwiany u Ciebie po dobrej cenie. Serio, serio- hak, moduł, wiązka, (dostałem nawet druge zapasowe gniazdo przyczepy) złączki takie sprytne, że nawet ich lutować nie trzeba bo spinasz spinką dwa kable-oryginał w wiązce świateł i kabel, którym "kradniesz" sygnał- zamykasz izolowaną obudową i wszystko bangla . Jedyna trudność to pociągnąć sobie zasilanie po stacyjce pod listwą progową i tyle.

                                Komentarz


                                • #17
                                  szpila, czemu kogokolwiek mam wprowadzac w blad? Na allegro takie sa ceny uzywek OEM.
                                  Była Octavia I FL Kombi 1.9 TDI AGR
                                  Była Octavia II Kombi MR06 2.0 TDI DSG
                                  ByłąOctavia II Kombi FL MR06@2013 2.0 TFSI DSG 4x4

                                  TELEFONUJEMY DO MNIE PO GODZ 16.59!


                                  Komentarz


                                  • #18
                                    szpila, czemu kogokolwiek mam wprowadzac w blad? Na allegro takie sa ceny uzywek OEM.
                                    Przepraszam-nie zrozumieliśmy się. Chodzi o to, że z zestawem OEM wcale nie jest ani łatwiej ani taniej ani jakość nie jest lepsza.
                                    Dzisiaj wszystko podłączyłem-wszystko działa. Komputer nie pokazuje błędów żarówek, PWM działa.

                                    Co do samego montażu-skodę rozbierałem pierwszy raz, więc chwilę mi zajęło zanim rozpiąłem wszystkie spinki i zlokalizowałem wszystkie śrubki. Podsumowując- rozbiórka, montaż i składanie bebechów to ok 3 godzin. Wpinanie się w wiązkę ok 30 minut na spokojnie analizując wszystko. Kolory przewodów w wiązce zgadzają się z tymi podanymi w odpowiedzi na post- tak więc O2 tour 2011 ma taką samą wiązkę jak o2 dla której podano dane. Podsumowując-4 godziny max roboty dla osoby dysponującymi podstawowymi narzędziami (klucze płaskie, nasadki, bity torx). Jakby ktoś w okolicach wawy chciał samodzielnie montować hak w o2 to służę pomocą

                                    Komentarz


                                    • #19
                                      Odświerzę trochę temat.
                                      Kupiłęm uniwersalną wiązką elektryczną 13 pinowa z modułem do samochodów m.in z kontrolą żarówek, cyfrową magistralą CAN, światłami LED, LaserLED, jednowłóknowymi żarówkami, obsługujetylne czujniki parkowania

                                      Proszę o pomoc w podłączeniu sygnału do modułu UniKIT 3 P. Konkretnie sygnał do światła stop i przeciwmgielnego.

                                      Propozycja dla lampy prawej

                                      pozycja - GR/GE - przewód nr 6
                                      pozycja +stop- WS/BL - przewód nr 9
                                      pozycja + przeciwmgielne -BL/GE - przewód nr 10 i 11 ( jak wtedy wygląda rozcięcie przewodu)

                                      Schemat modułu UniKIT 3P

                                      Podsumowując , sygnał do stopu oraz przeciwmgielnego podłaczam do tych przewodów a moduł sam odczyta sygnał po mimo że na tym samym przewodzie jest sygnał od postojówki?

                                      Komentarz

                                      POWRÓT NA GÓRĘ
                                      Pracuję...
                                      X